Reglement Loyaliteitsprogramma “Eco-Box Club”
§ 1. Algemene Bepalingen
-
Dit reglement beschrijft de voorwaarden voor deelname aan het loyaliteitsprogramma “Eco-Box Club” (hierna: “Programma”), georganiseerd door WilczeK Enterprises, gevestigd aan Schiedamseweg 220B, 3025AN Rotterdam, ingeschreven in het handelsregister onder nummer 88937461 en met BTW-nummer NL004721697B15 (hierna: “Organisator”), opererend conform de geldende regels in Nederland.
-
Het Programma is bedoeld voor zowel particulieren (consumenten) als ondernemers die aankopen doen in de webwinkel, bereikbaar via eco-box.nl (hierna: “Winkel”).
-
Deelname aan het Programma is vrijwillig en kosteloos. Door zich aan te melden bevestigt de Deelnemer dat hij/zij kennis heeft genomen van de inhoud van dit reglement en akkoord gaat met de voorwaarden.
-
Dit reglement is van kracht vanaf 13.04.2025.
§ 2. Definities
Voor de toepassing van dit reglement worden de volgende definities gehanteerd:
-
Winkel – de webwinkel beheerd door de Organisator, toegankelijk via eco-box.nl.
-
Programma – het loyaliteitsprogramma “Eco-Box Club”, waarbij Deelnemers loyaliteitspunten verzamelen voor bepaalde activiteiten.
-
Gebruikersaccount – een individueel account dat door de Deelnemer in de Winkel wordt aangemaakt, waarmee toegang wordt verkregen tot de diensten van de Winkel en het Programma.
-
Deelnemer – een natuurlijk persoon (consument) of een ondernemer die zich heeft aangemeld voor het Programma door het aanmaken van een Gebruikersaccount en het accepteren van dit reglement.
-
Punten – loyaliteitspunten die door de Organisator worden toegekend aan Deelnemers voor bepaalde activiteiten, welke ingewisseld kunnen worden voor beloningen, kortingen of andere voordelen.
-
Beloningen/Kortingen – voordelen die aan Deelnemers worden toegekend in ruil voor de gespaarde Punten (bijvoorbeeld kortingsbonnen, gratis producten of kortingen op aankopen).
§ 3. Deelnamevoorwaarden
-
Deelname aan het Programma is voorbehouden aan personen met een actief Gebruikersaccount in de Winkel en de acceptatie van dit reglement.
-
Aanmelding voor het Programma geschiedt automatisch bij het aanmaken van een Gebruikersaccount of door het geven van expliciete toestemming (bijvoorbeeld door het aanvinken van een betreffende optie) tijdens het gebruik van de Winkel.
-
Elke Deelnemer mag slechts één Gebruikersaccount bezitten.
-
Deelnemers dienen waarheidsgetrouwe en actuele gegevens te verstrekken. Bij wijzigingen dienen zij deze informatie in hun accountinstellingen bij te werken.
§ 4. Regels voor toekenning en verwerking van Punten
De Organisator kent Punten toe aan Deelnemers op basis van de in de Winkel gedefinieerde activiteiten, bijvoorbeeld:
-
Plaatsen van een bestelling – De Deelnemer ontvangt een vastgesteld aantal Punten voor elke bestelling die succesvol wordt afgerond en betaald.
-
Aanmaken van een account in de Winkel – Een eenmalige bonuspunt bij registratie.
-
Verjaardagen – Punten worden toegekend op de verjaardag van de Deelnemer, nadat de geboortedatum in de accountinstellingen is geverifieerd.
-
Likes/volgen op sociale media – Extra Punten voor interactie met de winkelpagina op Facebook, Instagram of TikTok.
-
Inschrijving voor de nieuwsbrief – Eenmalige bonus bij aanmelding voor de nieuwsbrief.
-
Dagelijks bezoek – Een klein aantal Punten voor regelmatig bezoek aan de Winkel.
-
Doorverwijzing van de Winkel (Referralprogramma) – Punten of kortingen voor zowel de Deelnemer als de door hem verwezen persoon.
Het exacte aantal Punten dat voor elke activiteit wordt toegekend, wordt telkens vastgesteld in het gedeelte “Loyaliteitsprogramma” op de website van de Winkel en kan door de Organisator worden aangepast. Punten worden automatisch bijgeschreven op het account van de Deelnemer zodra aan de vereiste voorwaarden is voldaan (bijvoorbeeld na aankoopbevestiging of het geven van toestemming voor gegevensverwerking).
In geval van retourzending of een gegronde klacht, waarbij Punten reeds aan een aankoop zijn toegekend, behoudt de Organisator zich het recht voor om de toegekende Punten terug te draaien of het aantal Punten op het account van de Deelnemer dienovereenkomstig te verlagen.
Het Puntenoverzicht en het saldo op het account van de Deelnemer zijn beschikbaar in het klantenpaneel op de website van de Winkel.
§ 5. Inwisselen van Punten voor Beloningen/Kortingen
De gespaarde Punten kunnen door de Deelnemer worden ingewisseld voor geselecteerde Beloningen of Kortingen die beschikbaar zijn in het aanbod van de Winkel (bijvoorbeeld kortingsbonnen, procentuele kortingen, gratis producten of andere voordelen).
-
Het aantal Punten dat nodig is voor een bepaalde Beloning of Korting wordt door de Organisator bepaald en kan te allen tijde worden gewijzigd. De actuele informatie hierover is te vinden in het loyaliteitsgedeelte van de website en in de beschrijving van de specifieke Beloning/Korting.
-
Op het moment van inwisseling wordt het Puntenaantal op het account van de Deelnemer met het benodigde aantal Punten verminderd.
-
Het is niet mogelijk om Punten om te zetten in een geldelijke waarde of om deze over te dragen aan een ander persoon of account (tenzij de Organisator expliciet anders beslist).
-
Kortingen die via het Programma worden toegekend, kunnen niet worden gecombineerd met andere lopende promoties, kortingscodes of speciale acties in de Winkel, tenzij uitdrukkelijk toegestaan door de Organisator.
§ 6. VIP Tiers (Programmaniveaus)
De Organisator introduceert aanvullende programmaniveaus (de zogenoemde VIP Tiers), waardoor Deelnemers extra voordelen kunnen behalen op basis van het totale aantal behaalde Punten binnen een bepaalde periode.
Voorbeeldniveaus en de daaraan verbonden Puntendrempels zijn als volgt:
-
Bronze: vanaf 0 Punten
-
Silver: vanaf (bijvoorbeeld) 750 Punten
-
Gold: vanaf (bijvoorbeeld) 1500 Punten
-
Platinum: vanaf (bijvoorbeeld) 5000 Punten
-
Diamond: vanaf (bijvoorbeeld) 8000 Punten
Na het behalen van een bepaald VIP-niveau, kunnen Deelnemers extra voordelen genieten, zoals een hogere omzettingsratio van aankopen naar Punten, gratis verzending, vroegtijdige toegang tot promoties, enzovoorts. De specifieke rechten en de voorwaarden voor het opklimmen of degraderen binnen de VIP-niveaus worden gepubliceerd op de website van de Winkel.
De Organisator behoudt zich het recht voor om de Puntendrempels, de benamingen en de voorwaarden van de VIP Tiers te wijzigen.
§ 7. Referralprogramma (Doorverwijzingen)
De Organisator maakt deelname aan een referralprogramma mogelijk, waarmee Deelnemers nieuwe klanten naar de Winkel kunnen verwijzen door middel van een unieke code of link.
-
Voor elke succesvolle verwijzing (dat wil zeggen, wanneer een nieuwe klant zich registreert en een eerste aankoop doet in de Winkel met behulp van de gegeven code/link) kan de Deelnemer een bepaalde korting of Punten ontvangen – conform de op de website van de Winkel vermelde informatie.
-
De nieuwe klant die gebruikmaakt van een doorverwijzing, kan eveneens in aanmerking komen voor een korting (bijvoorbeeld 10% korting op de eerste aankoop). De hoogte van deze korting en de voorwaarden voor toekenning worden door de Organisator vastgesteld.
-
Doorverwijzingen dienen op een eerlijke en niet-opdringerige wijze te worden uitgevoerd. Het is verboden om op ongepaste wijze spam of referentielinks massaal te verspreiden (bijvoorbeeld op forums zonder toestemming van de eigenaar).
-
De Organisator behoudt zich het recht voor om de juistheid van de doorverwijzingen te controleren en het toekennen van kortingen of Punten te weigeren indien er sprake blijkt te zijn van misbruik of handelingen die in strijd zijn met de wet of de algemeen aanvaarde gedragsnormen.
§ 8. Klachten
-
Klachten met betrekking tot het functioneren van het Programma kunnen worden gericht aan het e-mailadres: office@eco-box.nl of schriftelijk via het adres van de Organisator.
-
Een klacht dient te bevatten:
-
De volledige naam (of de naam van het bedrijf) van de Deelnemer,
-
Contactgegevens,
-
Een gedetailleerde omschrijving van de klacht.
-
-
De Organisator zal de klacht binnen maximaal 14 werkdagen na ontvangst behandelen en de Deelnemer op de hoogte stellen van de uitkomst, hetzij per e-mail, hetzij schriftelijk, afhankelijk van de voorkeur van de Deelnemer.
§ 9. Gegevensbescherming
-
De beheerder van de persoonsgegevens van Deelnemers is WilczeK Enterprises, gevestigd aan Schiedamseweg 220B, 3025AN Rotterdam, contact: office@eco-box.nl.
-
De persoonsgegevens worden verwerkt voor de uitvoering van het Programma, op basis van de noodzaak voor de uitvoering van een overeenkomst en de gerechtvaardigde belangen van de Organisator.
-
De Deelnemer heeft onder andere het recht op inzage, correctie, verwijdering, beperking van verwerking, overdraagbaarheid en bezwaar van de verwerking van zijn/haar gegevens.
-
Verdere informatie over de verwerking van persoonsgegevens is te vinden in de Privacyverklaring van de Winkel, beschikbaar op eco-box.nl.
§ 10. Slotbepalingen
-
Dit reglement is kosteloos beschikbaar op de website van de Winkel en op het kantoor van de Organisator.
-
In zaken die niet specifiek in dit reglement zijn geregeld, is het Nederlandse recht van toepassing.
-
De Organisator behoudt zich het recht voor om dit reglement te wijzigen in geval van wetswijzigingen, wijzigingen in het aanbod van de Winkel of de introductie van nieuwe diensten. De gewijzigde versie treedt in werking 14 dagen na publicatie op de website. Gedurende deze periode hebben Deelnemers de mogelijkheid zich uit te schrijven indien zij de wijzigingen niet accepteren.
-
Eventuele geschillen met betrekking tot de uitvoering van het Programma zullen worden voorgelegd aan de bevoegde rechtbanken in het arrondissement van de Organisator.
-
Dit reglement is van kracht vanaf 13.04.2025.